De sky is the limit voor marketeers die inzetten op customer centricity.
Een straffe bewering die we helemaal hard maken op Twenty Thoughts Before Noon. Besef dat customer centricity geen ‘optie’ meer is, maar een noodzaak. En buckle up voor 20 inspirerende talks van marketing experts. Boek nu je early bird ticket, want deze vlucht wil je niet missen.

VRIJDAG 11 OKTOBER 2019
09.00 - 12.00 uur gevolgd door een netwerklunch
KOUTER 29, GENT
Handelsbeurs

CUSTOMER CENTRICITY – IT’S NOT ABOUT YOU!


De klant is koning. Oud nieuws, toch? Nochtans worstelen nog heel wat bedrijven en organisaties met customer centricity. Hoog tijd om je klant echt centraal te stellen en de concurrentie mijlenver achter je te laten.

In de vierde editie van Twenty Thoughts Before Noon delen extra veel keynote sprekers verhelderende insights, praktische toepassingen en handige tools die je helpen om klantgericht te denken in elke stap van de customer journey Are you ready for take-off?

 

WAAROM JE #20THOUGHTS NIET WIL MISSEN


Op de vierde editie van 20 Thoughts Before Noon brengen contentmarketingbureau The Fat Lady en digital marketing agency Invisible Puppy naar goede gewoonte hun meest recente inzichten rond digital marketing. Wat mag je verwachten?

 

  • Hands on: experts spreken vanuit hun eigen werkervaringen
  • Bitesize talks van 3 tot 15 minuten
  • Een mix van topics – van social media en AI tot storytelling en strategieën
  • Concrete oplossingen en heldere toepassingen voor B2C en B2B
  • Praktische ideeën waar je meteen mee aan de slag kan

“OP LANGERE TERMIJN BRENGT CUSTOMER CENTRICITY ALTIJD MEER OP” 

 

“Vagina”, stond er, in duidelijke letters, op haar koffiebeker van Starbucks. Had de barista Virginia’s naam dan zo verkeerd begrepen? Natuurlijk niet. Maar, geef toe, wie ergert zich er niet aan als zijn naam verkeerd gespeld wordt? Daar vonden ze iets op bij Starbucks: ze schrijven de namen van hun klanten zó verkeerd dat het grappig wordt. Weg ergernis. Dat de foto van Virginia’s koffiebeker viraal ging op social media was natuurlijk mooi meegenomen.

 

Vlekkeloze klantervaring

Het is maar een van de vele voorbeelden van hoe Starbucks mogelijke ergernissen van klanten wegwerkt. Ook de Efteling pakt de barrières aan op het pad van de klanten. Zo bouwen ze virtuele wachtrijen in bij de Python, hun populairste attractie. Als het aan jou is, wandel je gewoon door de gate en stap je de Python in. Want wat is je grootste ergernis als je een pretpark bezoekt? Juist: de lange wachtrijen.

 

De behoeften van je klant

Door in te spelen op alle mogelijke frictie slagen Starbucks en de Efteling erin hun klanten een zo vlekkeloos mogelijke ervaring te bezorgen. Want dát is customer centricity: luisteren naar je klanten. En vooral: rekening houden met hen. Digital Strategist Tom De Baere (Invisible Puppy): “Als je rekening houdt met de behoeften van je klant, zet je hem of haar op de eerste plaats. Daarvoor moet je je doelpubliek heel goed begrijpen. En inspanningen doen om hen te begrijpen.”

Lees meer

Het is met andere woorden noodzakelijk dat je je klant betrekt. Breng in kaart hoe je klant staat ten opzichte van je product én de context van je product. Content Strategist Koen Denolf (The Fat Lady): “Stel: je verkoopt fietsen. Dan moet je in de eerste plaats kijken of mensen überhaupt wel bezig zijn met fietsen. En zo ja: wie wel, wie niet?

Wat zijn de criteria die mensen hanteren als ze een fiets kopen? Tegenwoordig zullen mensen wellicht overwegen om een elektrische fiets of een plooifiets te nemen. Een klantgericht bedrijf begrijpt dat én biedt een antwoord op die zoektocht.”

Dat cijfers belangrijk zijn, dat is een feit. Tom: “Maar het gaat toch vooral over de inhoud die bij die cijfers hoort. Wat denken je klanten over je product, over je service? Welke feedback geven ze? Aan de hand van die informatie krijg je inzicht in je klanten en de context waarin zij zich bevinden.” 

Het belang van customer centricity

Op langere termijn brengt customer centricity altijd het meeste op. Coolblue, bijvoorbeeld, is een van de weinige grote e-commercespelers die winst maakt. Waarom? Omdat ze zo klantgericht zijn. Ze hebben zo’n 5000 video’s gemaakt met antwoorden op alle vragen die klanten stellen, of die ze in de toekomst kunnen stellen. Zo anticiperen ze op elke mogelijke vraag en spelen ze in op de frictie ‘onwetendheid’. Koen: “Natuurlijk kan je als merk ook inzetten op kortetermijnoplossingen. Promoties zullen de honger van je klanten op korte termijn stillen. Maar op lange termijn zullen alleen de merken overleven die erin slagen hun klanten goed te begrijpen, en die content aanbieden die hun leven makkelijker maakt.” 

Maak jezelf onzichtbaar

Een klantgerichte strategie betekent ook: jezelf, als bedrijf of als merk, op de achtergrond plaatsen. Onzichtbaar maken, zelfs. Tom: “Het is een basisregel voor customer centricity: doe alsof je merk niet bestaat. Alleen dan kan je goed nadenken over de behoeften van je klant. Zodra je denkt aan oplossingen kan je een brug bouwen richting jouw bedrijf.” 

Koen: “Bedrijven zetten nog te vaak zichzelf op de eerste plaats. Ze willen vooral over zichzelf praten. Ik verwijs dan altijd naar de campagne uit de jaren ‘70: ‘Wij van WC-eend adviseren WC-eend’. Een bank, bijvoorbeeld, die met dubbele pagina’s adverteert over hun kantoordirecteuren. Wat heb je daaraan als klant?” Tom: “Bill Gates zei het al: ‘Klanten willen bankieren, maar hebben daar geen bank voor nodig’. Dat is een boodschap die KBC goed begrepen heeft. Daar zetten ze heel erg in op digitalisatie. En daarbij denken ze aan hun klanten: ze bieden een platform die relevant is voor hen. En die past binnen de huidige context.”

Customer centricity is niet langer een optie, maar een noodzaak. Wil jij meer inzetten op customer centricity? Laat je inspireren op ons event 20 Thoughts Before Noon.

TICKETS

Ticketprijs excl. btw:
Niet voor agencies.


EVENT WILL START IN


PROGRAMMA


WAT IS MEER CUSTOMER CENTRIC DAN JE EIGEN PROGRAMMA SAMENSTELLEN?
VIER SPREKERS LATEN ZICH VERRASSEN DOOR JOUW KEUZE.
STEM NU OP JOUW FAVORIETE TOPIC!

JONAS VERHAEGHE

LAURENS GOZIN

KOEN DENOLF

FRANK GEERTS

Jonas Verhaeghe

Koen Denolf

Laurens Gozin

Frank Geerts

Nicolas Elshout – BENE lead programmatic media buying

  TUI
  Customer centricity is geen casino, maar wetenschap, techniek en  creativiteit!
De juiste boodschap aan de juiste persoon op het juiste moment. Dat is de belofte van online adverteren, maar komen we die werkelijk na? Personalisatie is een uitdaging waar merken nog steeds mee worstelen, net zoals TUI. D.m.v. data science, technologie en creativiteit doen we een poging om dichter bij de realiteit van de klant te komen.

Carlijn Postma – author | blogger | speaker

  The Post
  Bingemarketing
Over hoe je je merkcontent verslavend maakt door gebruik te maken van de kennis uit Hollywood. Een small talk over Star Wars en superhero’s, showrunners en shapeshifters. Inclusief cliffhanger.

Marvin Jacobs – Creative Director

  Airborne
  Hoe zet je de intimiteit van podcasts in voor je merk?
Marvin Jacobs is Creative Director van het Nederlandse audiobureau Airborne en onder meer verantwoordelijk voor de internationaal geprezen KLM-podcast The Journey. Hij deelt zijn inzichten en vertelt hoe merken effectief het intieme medium podcast kunnen inzetten.

Jaffee Brys – Head of Content

  The Fat Lady
  Denk niet aan je oma tijdens het schrijven
“Schrijf teksten die je oma begrijpt”. Een vuistregel die vaak gebruikt wordt voor copywriters. Leuk, maar tenzij jouw oma toevallig de specifieke doelgroep is, is het irrelevant. Want je oma mag het dan wel begrijpen, degene voor wie het bestemd is misschien niet. Een uiteenzetting over customer centric copywriting en hoe je het toepast.
Tom De Baere
Tom De Baere

Tom De Baere – Sr. Digital Strategist

  Invisible Puppy
  De Customer Experience Tsunami - Hoe maak je je klaar voor de aanstormende vloedgolf van totaal nieuwe concurrenten?
Het verband tussen winst voor het bedrijf en tevreden klanten is bewezen. Klanten de beste ervaring bieden is de beste garantie op succes. Maar nieuwe concurrenten dwingen gevestigde merken deze strategie te herzien. Wat komt er op ons af? Wie is die nieuwe concurrentie? En wat kunnen we doen om ons aan te passen?

Mike Wu – Succes Coach

  Invisible Puppy
  Creating Customer Love
Hoe worden klanten verliefd op je merk, je business en op jou? Hoe blijven klanten je trouw? Én wat als je klant toch vreemdgaat?

Timothy Puype – Content Manager

  The Fat Lady
  Zijn je klanten klaar om met een chatbot te communiceren?
Chatbots zijn vaak al zo goed dat je niet beseft dat je met een artificieel brein communiceert. Maar wat denk je dan als klant, als je plots beseft dat je nooit een persoon aan de andere kant van de chatlijn had? Ben je ontgoocheld, ben je verwonderd, maar vooral: ben je geholpen?

Femke Fierens – Digital Marketer

  Invisible Puppy
  Content onweerstaanbaar maken? Dat doe je met neuromarketing.
95% van onze beslissingen maken we onbewust. Wil je verleiden met onweerstaanbare content? Dan moet je begrijpen hoe (potentiële) klanten denken. Neuromarketing legt de onbewuste en emotionele processen van het brein bloot; wijsheden en inzichten die onontbeerlijk zijn om onze content effectiever te maken.
Kaat De Man
Kaat De Man

Kaat De Man – Content Manager

  The Fat Lady
  Print is dood. Lang leve print!
Goede content hoeft niet kort te zijn, integendeel. Voor waardevolle content nemen mensen graag de tijd. Waarom communiceer je niet gewoon via een traag medium, zoals een boek? Print is meer dan ooit terug (van nooit weggeweest)!
Kirsten Malfroid
Kirsten Malfroid

Kirsten Malfroid – Content Manager

  The Fat Lady
  Content voor en door je klant
Storytelling of het vertellen van verhalen rond je merk helpt om een band te smeden met je doelpubliek. Nog beter is het wanneer je hen zelf die verhalen laat brengen: user generated content. Interessant voor de rest, handig voor jou!

Joke Gabriëls – Office Manager

  The Fat Lady
  Hoe bereid je je team voor op customer centricity?
Je gaat voor een customer centric aanpak, super! Eerst en vooral moet je je team hierop voorbereiden: hoe trek je je hen mee in een customer centric verhaal?

Keynote Spreker

  Bedrijf
  TBD
More info coming soon.

Xaveer Rumbaut & Tijs Van Autreve

  Invisible Puppy
  De ultieme customer centric advertentie
Hoe maak je nu écht relevante ads voor jouw doelgroep? Aan de hand van acht bouwblokken geven experts Tijs en Xaveer tools om de ultieme customer centric ad zelf in te zetten.

Yarah Van Rompaey & Kaan Senel

  Invisible Puppy
  Hoe kan ik customer centricity meten?
Iedereen gebruikt andere kpi’s om customer centricity te meten. Welke zijn voor jouw merk nu écht belangrijk? Experts Yarah en Kaan delen de key metrics die niet mogen ontbreken in je analyse
Lien Heirbaut & Romana De Bruyne
CEO at Themeforest.net

Lien Heirbaut & Romana De Bruyne

  Invisible Puppy
  Choose your tribe wisely!
Communiceren en masse? Niks van, leve het individu! Om als bedrijf impact te hebben op social media, zal je verder moeten graven in je doelgroep dan enkel je volgers bereiken. Wat dacht je van een tribe? In deze thought bespreken we hoe je als bedrijf met de juiste segmentering de interactie met je tribes kan vergroten.

Sven Dhollander & Jan Heyens

  Invisible Puppy
  Houston, we have a problem. Waarom je altijd eerst naar klantenbehoeften moet luisteren bij een productlancering
Een van de verschillen tussen de succesvolle digitale spelers en klassieke bedrijven is dat digitale spelers in elke fase (van Ideation tot In Life) van de product life cycle veel meer naar klanten luisteren. Dat heeft als voordeel dat de kans op een hoge NPS en dus winst, significant stijgt.

EEN INITIATIEF VAN


Invisible Puppy helpt bedrijven om hun boodschap via digitale kanalen bij de consument te krijgen. 

Een meermaals bekroond contentmarketingbureau dat je begeleidt van strategie en creatie tot distributie en analyse met oog voor jouw doelstellingen.

MET DANK AAN


11 oktober 2019
09.00 – 12.00u + netwerklunch

Handelsbeurs
Kouter 29, 9000 Gent

20 Thoughts Before Noon is een jaarlijks marketingevent gericht naar iedereen die zijn contentaanpak wilt opkrikken, georganiseerd door bureaus The Fat Lady en Invisible Puppy.